Welcome to my blog, hope you enjoy reading
RSS

Ahad, 19 September 2010

Raya,Raya!

today saya pergi beraya ke rumah BFF. Actually die ajk pergi semalam. Tp aku dpt mesejnye pg semalam. So aku ingat die kate esok dtg raya tu hr ni lah. Haihhhh. Padahal detail msj nye mlm kelmarin sent. -,-. Sorry Nadiah aku off no Maxis semalam.
Kebetulan aku pon tuisyen.
Balik tuisyen aku pon on la mxs. Skali tgk byk missedcall dr Nadiah n Zee(kwn baik antara kami bertiga).
Tp smlm Zee ade jg lah pg bertemankan classmate kelas aku pegi rumah die.

Huu. So after dpt missed called tu aku call la balik. Aku ckp ngan die, xpelah hari ni aku pergi rumah die la kan. Xpe sorg pon. Aku xkisah. Hoho.

Pg,pg aku bgn aku msj Nadiah dulu. Aku tau minah ni bgn lambat. Sengal. Lambat jgk die reply. Grr.

Aku g rumah die mesti lah naik tren. Nak dkt pkl 12 aku sampai Mid Valley. Ye lah. Rumah die dekat Taman Seputeh tu je.

Sampai2 je rumah die ramai org. Sepupu sepapat dtg beraya kot. Xboleh blah mase smpai rumah die aku tk die still dgn baju tido. Hampehh..
Masuk rumah, salam2 terus naik bilik die. Dlm bili die pon ade cousin dia. Cousin dia stayed sane kot smlm. Ada dua org. Adik beradik. Pon 2x5 xmandi. Ahahaha. Aku je wangi tau. :p

lame jgk lepak bilik die. 2jam. Uihhhhh... Tunggu dorg mnd la hapo lee. Mknnye xlg ni. Mak ye suruh makan. Aku kata tunggu Nadiah dulu leee.
Turun je g terus dapor makan. Haha. Aku tunggu je die siap makanan kat aku. Kuikuikui. Makan nasik beriyani. Makan kuih raya. Nadiah blh pula tye ade satu kuih ape. Aku pulak tau. Haha. Yg aku tau ade tart nenas and biskut famous amos(eh kuih raya ke ni?). Hehe.

Pas makan aku dok depan. Cousin die yg ramai2 td da balik. Yg ade auntie2 die yg stayed situ la kot. Cousin permpuan dia still ada. Ni tgh nak mmbodek parents Nadiah nak mintak izin keluar pergi Mid. Haha. Cakap ngan mak die mmg xley nak tlg la. Mak die saje je suh pergi tanye bapak die pula.
Jp g kang aku tgk Nadiah ddk pulak sebelah bapak die baring2 skali. Nak bodek la tuu~.
Tp xcakap ape lg. Bapaknya sebok sbb pasal artical dlm paper tu. Aku pon dgr je.
Jap lg auntie die keluar dan tye aku mcm2 pulak.
1st round Nadiah tanya bapak die blh x nak keluar. Bapaknya tukar topik. Haha.
Aku gelak je. Sbb bkn aku nak keluar. Aku mmg dtg nak beraya je.

Hehe. Second round Nadiah bodek. Bila bapak die pindah ddk kat kerusi pulak. Die g gendeng kat bapak nye. Haa. Bapaknye sembang sal kahwin pulak da haa ngan auntie nye -,-. Aku pon kene sekali.
Bapak die ckp, haa Ainil kalau nak sekali dgn Nadiah tahun depan pon blh. Nak. Hahaha. Aku geleng sengih je la. Wakakkaaka. Pastu, jap lg pasl sambung belajar pulak. Bapak dia kata, nnt same2 dgn Nadiah belajar tahfiz 3tahun then sambung pergi Arab. Perghhh. Aku ok je. Kalau la dah dtg 'nur' dkt aku. Aku pon xkisah :). Haha. Jap lg name Zee pon kene sekali kot. Akakakaka. Xpasal2 je Zee kau kene sekali. Padahal bkn nye die ade.
Haa, da hbs sembang Nadiah pulak masuk daun ckp psl keluar tu. Die masuk jgk la name aku sekali aku nak balik. Aku dgr bapak die nak hantar je. Terus aku naik nak ambil beg la konon ye. Jap lg aku tgk Nadiah nangis. Tp die cover.
Aduhh. Bkn slh aku ni.. Aku xajak pon keluar. Cousin nye yg nak sgt. Taknak pula cousin ye tlg cakap. Haishkk.
Bile aku naik bilik. Semua naik. Bengang la tu xdpt keluar.
After few minute, dorang try slow talk lg. Cousin die tlg ckpkan sekali. Sekejap je turun dorang naik dgn sengih.
Maknenye... Blh la tu kan keluar. Hehe.

Aku suke. Sbb aku da nak balik. Ingat malas nak follow. Tp Nadiah suruh jugak follow. Lg pon aku fikir, bkn senang dapat keluar ngan die. Huu.

So, pergi la Mid tu. Oh ye mase nak balik ade cousin lain dtg lg. Xramai pon just couple.

Ade dkt Mid around 3.30pm. Aku set nak balik pukul 5. Weee.
Xde ape pon beli. Just jalan je. Ecehhh. Mase nak balik dr Mid dorg nak g makan. Jawab nye xde makne ah kan aku nak follow.
Ohhh nak tau x. Mase kat Mid tu masuk la kedai accecories ni. Ade wig. Then cousin die pakai. Then nak tangkap gambar. Kene sound. Kuikukui.

PERGH! NGANTOK GILA TREN PULAK MACAM TAIK JE LAMBAT DAN PENUH.
Haaa, da mengantok tu.. Balik msj2 dan tidur. Zzzzzz.

0 ulasan: